Хорошівська районна державна адміністрація в Житомирській області
ВВ РДА >>> ДІЯЛЬНІСТЬ РДА >>> ЗВЕРЕНЕННЯ ГРОМАДЯН

 

ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН

 

 

Державна установа «Житомирський обласний контактний центр» Національна система опрацювання звернень до органів виконавчої влади

 

 

 

Інформаційно-аналітична довідка

про звернення громадян, що надійшли на адресу

райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних рад

у січні – грудні 2017 року

 

Районною державною адміністрацією,  її структурними підрозділами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району здійснюються  заходи щодо забезпечення роботи із зверненнями громадян, виконання вимог Закону України “Про звернення громадян".

 

Питання роботи із зверненнями громадян неодноразово обговорювалось на апаратних нарадах. У робочі дні працює телефон "гарячої" лінії.

На двох засіданнях колегії райдержадміністрації розглядалися питання роботи із зверненнями громадян. Заслухано звіти 2-х сільських голів та 2-х керівників галузевих служб з даного питання. На рішення колегії прийняті  відповідне розпорядження  та доручення голови райдержадміністрації.

 

Проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто звернення 12 громадян, основна частина – по питаннях соціального захисту.

 

Щоквартально здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян, готуються розпорядження голови райдержадміністрації, які надсилаються для подальшого реагування структурним підрозділам райдержадміністрації, виконкомам сільських рад і селищних рад ОТГ. Проводяться апаратні наради, на яких заслуховується інформація про виконану роботу, готуються доручення. 

Приділяється також належна увага контролю за реалізацією конституційного права громадян на звернення і у виконавчих комітетах сільських рад, селищних рад ОТГ. Відповідно графіка перевірок додержання законодавства "Про звернення  громадян" на 2017 рік райдержадміністрацією здійснюються відповідні перевірки у виконкомах сільських рад, селищних рад ОТГ та в управліннях, відділах, секторах райдержадміністрації, з метою надання практичної та методичної допомоги.

За 2017 рік проведено 6 семінарів-навчань з секретарями сільських рад і селищних рад об’єднаних територіальних громад.

 

При райдержадміністрації створені 2 комісії з питань розгляду звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги громадянам району пільгових категорій. За їх висновками, з метою підтримки ветеранів війни та праці, інвалідів, пенсіонерів, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, учасників бойових дій та антитерористичних операцій, інших соціальнонезахищених верств населення, за січень – грудень 2017 року грошова допомога надана  74  громадянам  району на суму 64 тис. 420 грн.

Графіки особистого та виїзного прийому громадян, телефон "гарячої лінії", питання розгляду звернень громадян постійно висвітлюються на веб-сайті райдержадміністрації.

 Впродовж 2017 року на адресу райдержадміністрації,  виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад надійшло і було опрацьовано 5979 звернень громадян із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) та скаргами. Це на 1941 звернення або на 32 % більше, ніж за 2016 рік. Виконкомами сільських рад, селищних рад ОТГ розглянуто 5215 звернень громадян (87 % до загальної кількості).

За звітний період значно збільшилась кількість звернень громадян  до селищних рад у зв’язку зі створенням селищних рад об’єднаних територіальних громад. В порівнянні з січнем – груднем минулого року суттєво збільшилося надходження звернень громадян до Хорошівської (із 849 до 1895), Новоборівської (із 1411 до 2897), Іршанської (із 849 до 1495) селищних рад об’єднаних територіальних громад.

Зменшилася кількість звернень громадян до Радицької (із 63 до 48) та Топорищенської (із 54 до 46) сільських рад.

За підсумками 2017 року в порівнянні з 2016 роком зменшилося надходження загальної кількості звернень до райдержадміністрації та звернень, які надійшли поштою.

 

Надходження звернень громадян на адресу райдержадміністрації

 

2017 року

2016 року

+,-, %

Усього отримано звернень, одиниць,

у т.ч:

764

1133

-33

На особистому прийомі,одиниць

-питома вага,%

102, з них

49 – виїзний прийом

190, з них

82 – виїзний прийом

-46,3

Надійшло поштою, одиниць

-питома вага,%

662

943

-30

 

194 звернення на адресу райдержадміністрації, або 26 % від їх загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій, інвалідів, ветеранів праці, дітей війни, членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів – героїнь, учасників ліквідації наслідків   аварії на  ЧАЕС  та  осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, які потребують соціального  захисту,  підтримки і особливої уваги з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

 

Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу райдержадміністрації надійшло, а саме:

 

- від  інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 111 звернень, що складає 15 % від загальної кількості ;

- від учасників війни та інвалідів війни, учасників бойових дій – 43 звернення, що складає  6 % від загальної кількості звернень;

- від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 33 звернення, що складає 4,3 % від загальної кількості звернень.

             

До райдержадміністрації за 2017 рік надійшло 6 повторних звернень громадян, у січні – грудні 2016 року  таких звернень було 13.

Впродовж 2017 року найбільше звернень громадян на адресу райдержадміністрації надійшло з селищних рад об’єднаних територіальних громад:

                  Хорошівська – 287 (43,4 %);

                  Іршанська – 136 ( 21 %);

                  Новоборівська – 119 ( 18 %).

                     

Найбільш чисельною групою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, які надійшли впродовж січня –грудня  2017 року на адресу райдержадміністрації, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад  є  питання соціального захисту населення – 2123    (36 % від загальної кількості питань), аграрної політики і земельних  відносин  – 1400 (23,4 %), комунального господарства  – 196 (3,2 %), транспорту і зв’язку – 128 (2,1 %),  житлової політики – 70 (1,2 %), звернень по інших питаннях було 1755 (29,4 %).

           

             Найменше звернень громадян до райдержадміністрації за вказаний період надійшло від жителів:

             

            Топорищенської сільської ради – 58 (9 %);

            Радицької сільської ради – 15 (2,3 %).

 

За звітний період 2017 року до райдержадміністрації надійшло 9 колективних звернень, у минулого році таких звернень було 16.

 

Звернення громадян нашого району також надходять на адресу голови облдержадміністрації та його заступників. За січень –грудень 2017 року до обласної державної адміністрації надійшло 384 звернення від 456 жителів нашого району, а за відповідний період минулого року таких звернень було 87. Найбільше з них по питанню соціального захисту, житлової політики, комунального господарства  та інше.

До державного комітету України - 2 звернення від громадянки Цимбаліст Г.М. До департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації – 2 звернення від 2 громадян.

 

Для здійснення контролю та моніторингу додержання виконкомами сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад, структурними підрозділами райдержадміністрації законодавства з питань звернень громадян в райдержадміністрації щомісячно проводиться аналіз звернень громадян та відповідна інформація надається в облдержадміністрацію.

 

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями є важливим чинником довіри громадян до влади, суспільно-політичної стабільності в регіонах і у державі в цілому, у подальшому звертатиметься увага керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, інших галузевих служб, виконкомів сільських рад, селищних рад об’єднаних територіальних громад на постійну необхідність підвищення відповідальності посадових осіб щодо забезпечення на всіх рівнях державної виконавчої влади і місцевого самоврядування всебічного, кваліфікованого і своєчасного розгляду звернень громадян, що здебільшого дає можливість оперативно розглядати порушені жителями району проблеми та задовільняти законні їх вимоги.

 

Робота по належному розгляду звернень громадян, вимог актів Президента України, Уряду, розпоряджень голови облдержадміністрації з цього питання знаходиться в центрі уваги райдержадміністрації, її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування району.